LinkedIn
LinkedIn is in vergelijking met Facebook of Instagram een
kleine partij, maar daardoor zeker niet minder interessant. Met een kleine 5
miljoen Nederlandse gebruikers zit toch een aanzienlijk deel van de bevolking
op het zakelijke platform. Vooral hoogopgeleiden zijn actief op LinkedIn. Dat
is meteen de reden dat het dé plek is om je B2B bedrijf in de spotlight te
zetten of te adverteren voor een vacature.
Een goede LinkedIn campagne zit echter toch wat anders in
elkaar dan een Facebook- of Instagram campagne. Over het algemeen krijg je opvallend
weinig verkeer naar je website voor het geld dat je uitgeeft. De kwaliteit van
dit verkeer is echter wel altijd goed. Als voorbeeld: wij hebben momenteel een
lead-generatie campagne lopen via Facebook en LinkedIn voor een klant. Via Facebook
sturen we dagelijks zo’n 80 bezoekers naar zijn website, hiervan laat slechts 3,5%
zijn gegevens achter. Via LinkedIn sturen we voor hetzelfde budget 30 bezoekers
naar zijn website, hiervan laat 16% zijn gegevens achter. Per dag genereren we
dus meer leads via LinkedIn dan via Facebook.
De voor- en
nadelen van LinkedIn advertenties
+ Heel specifiek targeten
+ Weet als enige platform alles over de zakelijke kant van je doelgroep
+ Perfect voor bedrijven in de B2B markt
+ Precies meetbaar wat iedere euro oplevert
+ Boost de organische groei van je bedrijfspagina
– Relatief hoge CPC/CPM
– Relatief weinig bereik
– Moet periodiek geoptimaliseerd worden
– Behalve zakelijke data niet heel veel beschikbaar
Probeer nu GRATIS twee weken uit!
Denk jij dat LinkedIn hét platform is voor je bedrijf? En
zou je graag eens willen kijken wat LinkedIn advertenties je bedrijf op kunnen
leveren? Wij kunnen je hierbij helpen, en wel gratis! Omdat wij zelf overtuigd
zijn van de kracht van LinkedIn adverteren zetten we op onze kosten een
campagne voor je bedrijf op. Hiervoor betaal je zelf alleen het advertentiebudget.
Levert het je in deze twee weken niets op? Dan betaal jij ons niets en ben je
slechts een paar tientjes kwijt aan advertenties. Levert het je wel iets op?
Dan gaan we graag nog een keer samen met je rond de tafel zitten om te kijken
hoe we op kunne schalen en wat we op lange termijn voor je kunnen betekenen!
