fbpx

Google Ads

Google Ads, voor veel bedrijven is het een wazige term dat staat voor ‘advertenties op Google’. Deels is dat waar, je kan door middel van Google Adwords inderdaad een plekje bovenaan in de zoekresultaten van Google kopen. Maar wist je bijvoorbeeld ook dat de video aan het begin van een YouTube advertentie wordt geplaatst via Google Adwords? Of de reclame banners op websites als nu.nl ook via Google worden geplaatst? Google is meer dan alleen een zoekmachine en biedt daarom ook talloze advertentiemogelijkheden aan. 

Waarvoor is Google Ads geschikt?

Google Ads gaat uit van vijf verschillende doelen: 

  1. Sales – Verkopen en conversies online en in de winkel stimuleren of klanten aanspreken die al contact met je hebben opgenomen of op het punt staan een aankoopbeslissing te nemen;
  2. Leads – Geschikte klanten aansporen om interesse in je producten of services te tonen door zich aan te melden voor een nieuwsbrief of hun contactgegevens op te geven;
  3. Websiteverkeer – Potentiële klanten aansporen om je website te bezoeken;
  4. Product- en merkoverweging – Moedig potentiële klanten aan om je merk of producten te overwegen wanneer ze producten zoeken (in de toekomst);
  5. Merkbekendheid – Bereik een gewenste doelgroep en vergroot je merkbekendheid bij relvante doelgroepen.

Hoe kan ik Google Ads gebruiken voor mijn bedrijf?

Zijn er één of meerdere van bovenstaande doelen van toepassing op je bedrijf, dan is Google Ads waarschijnlijk een geschikte optie! Maar waar te beginnen… Behalve de vijf verschillende doelen, zijn er namelijk ook vijf verschillende campagnemogelijkheden. Helaas heeft Google het niet zo makkelijk gemaakt dat iedere campagne één doel kan realiseren. Er zit hier veel overlap in waardoor het voor iemand zonder ervaring erg lastig kan zijn om de juiste campagne te kiezen. Door gebruik te maken van een intermediair die de advertenties voor je bedrijf verzorgt ben je waarschijnlijk goedkoper uit omdat hij er voor zorgt dat de juiste campagnes met de juiste doelstellingen worden gekoppeld.

De voor – en nadelen van google Ads op een rijtje:

+ Direct resultaat
+
Bovenaan bij de (gesponsorde) zoekresultaten in Google komen
+
Effectief: vanaf dat de campagne loopt leidt dit tot zichtbaar meer websitebezoeken
+
Cost per click: je betaalt alleen als er daadwerkelijk op de advertentie wordt geklikt

Relatief duurder dan social media marketing
Complex; voor een leek in marketing kan Google Ads erg ingewikkeld en daardoor duur zijn
De promotie is tijdelijk

Wat kan Tiger Media voor mij doen op het gebied van Google Ads?

Het klinkt misschien gek, maar voor advertenties maken geld hetzelfde als voor veel andere beroepen: hoe vaker je het doet, hoe beter je er in wordt. In plaats van zelf tientallen of honderden euro’s te verspillen aan advertenties die niet goed werken, kan je het dus ook uitbesteden. Aan de hand van je doelstellingen ga ik de advertenties zo goed mogelijk instellen zodat jij het maximale rendement uit iedere geïnvesteerde eurocent haalt.

Mocht je al advertenties hebben lopen maar weet je niet zeker of je het goed doet of denk je dat er ruimte voor verbetering is? Ik kijk graag met je mee om ze zo samen te optimaliseren! 

Benieuwd wat ik voor je bedrijf kan doen?

laat je gegevens achter en ik neem zo snel mogelijk contact met je op!



WhatsApp
Hey, stuur me gerust een berichtje als je vragen hebt! Groeten, Mattis