fbpx

e-mail marketing

E-mail marketing is dé manier om je (potentiële) klanten aan jouw bedrijf te binden en ze als het ware echt ‘fan’ van je bedrijf te maken. Door hen op de hoogte te houden van het laatste nieuws binnen je bedrijf en hen beloont met exclusiviteit zullen ze steeds hechter worden met je bedrijf. En natuurlijk, als je er af en toe een commercieel tintje aan geeft, zullen zij hier ook sneller op in gaan.

Wat kan e-mail marketing betekenen voor mijn bedrijf?

Verhoog de klantloyaliteit – Loyale klanten zijn onmisbaar voor bijna alle bedrijven. Ze genereren een aanzienlijk deel van de jaarlijkse omzet en zijn als het ware een ambassadeur van de onderneming. Echter, weten ondernemers die al een tijdje bezig zijn dat het erg moeilijk kan zijn om klanten te binden aan je onderneming. E-mail marketing is hiervoor hét middel, als je het goed in weet te zetten. Het belangrijkste hierbij is de verhouding tussen commerciële en recreatieve of informatieve content in een mail. Als je te veel commerciële content in een mail stopt, zal je database snel krimpen en zal de open ratio van je mail laag zijn. Als je te veel recreatieve of informatieve content in een mail stopt, zal de mail je weinig tot niets opleveren. Een goede mail is persoonlijk, bevat exclusieve informatie over je bedrijf, nieuws over bijvoorbeeld een ontwikkeling in de markt én een kleine korting voor je subscribers. De persoonlijke benadering zal er voor zorgen dat je langzaam maar zeker een band met je subscribers opbouwt, deze band is goud waard.

Meer relevant verkeer naar je website Een (potentiële) klant die, bijvoorbeeld via een nieuwsbrief, naar je website gaat, komt daar met een reden. Hij of zij heeft iets interessants gezien in je mail en wil daar meer over weten, je haalt als het ware dus een warme lead naar je website. De kans dat deze websitebezoeker een product of dienst van je afneemt is meteen een stuk groter dan bij een normale websitebezoeker.

Maak je ROI meetbaar – E-mail marketing is, net als de meeste andere vormen van online marketing, perfect meetbaar. Door met een speciaal hiervoor gemaakt e-mail programma te werken kan je precies zien hoe vaak je mail wordt geopend, op welke links welke subscribers klikken en hoe lang iemand er over doet voordat hij of zij de mail afsluit. Vooral het feit dat je kan zien wie waar op heeft geklikt kan waardevolle informatie opleveren voor de salesafdeling van je bedrijf. Stel: Je verstuurt een nieuwsbrief en ziet dat ‘Klant X’ op je linkje over ‘Onderwerp Y’ heeft geklikt, hier lang op heeft gekeken, maar hier geen aanvraag over heeft gedaan. Een telefoontje naar deze klant kan er voor zorgen dat je zijn twijfels wegneemt en hij overgaat tot een aankoop.

Maar ik heb nog geen subscribers, hoe moet dit dan?

Ook met het verkrijgen van subscribers kan Tiger Media je helpen. Soms is een eenvoudige banner van ‘10% korting bij inschrijving’ al genoeg om in een paar dagen honderden e-mail adressen te verzamelen. Voor de meeste bedrijven, die niet zo veel verkeer op hun website hebben, zal deze banner echter weinig uithalen. Het opzetten van een salesfunnel waarbij je e-mail adressen verzamelt kan hierbij wel helpen. Omdat ik de stappen van het opzetten van een salesfunnel al voor mijn eigen bedrijf en andere bedrijven heb doorlopen, weet ik inmiddels wat wel en wat niet werkt. Deze ervaring gebruik ik graag om jouw bedrijf te helpen met het opzetten van de salesfunnel!

Wat kan Tiger Media doen op het gebied van e-mail marketing?

De gehele e-mail marketing voor jouw bedrijf kan verzorgd worden door Tiger Media. We kijken samen naar de (online) doelstellingen van je bedrijf en gaan na hoe we hier e-mail marketing het beste op toe kunnen passen. Daarna kijken we hoe we de nieuwsbrief in kunnen delen en wie voor welke informatie zorgt. Als we dat compleet hebben, kunnen we van start gaan met jouw e-mail marketing! 

Benieuwd wat ik voor je bedrijf kan doen?

laat je gegevens achter en ik neem zo snel mogelijk contact met je op!



WhatsApp
Hey, stuur me gerust een berichtje als je vragen hebt! Groeten, Mattis