content marketing

Contentcreatie staat aan de basis van bijna alle soorten (online) marketing. Je kan het gebruiken voor op social media, kan er traffic mee creëren vanuit je e-mail marketing, het verhoogt je plaats in Google (als je het goed doet) en het dient als opvulling voor je website. Veel bedrijven zijn hier wel van op de hoogte, maar vinden de tijd niet om deze content op een goede manier te produceren. 

Het nut van Content Marketing

Contentmarketing kan op meerdere manieren positief bijdragen aan de online prestaties van je bedrijf. Wie op Google intikt, ”waarom contentmarketing”, zal dan ook duizenden zoekresultaten vinden. De echte resultaten waar ik zelf ervaring mee heb Contentmarketing kan op meerdere manieren positief bijdragen aan de online prestaties van je bedrijf. Wie op Google intikt, ”waarom contentmarketing”, zal dan ook duizenden zoekresultaten vinden. De echte resultaten die ik zelf bij mijn klanten heb ervaren zijn de volgende:

1. Betrouwbaarheid

Wanneer klanten op je website komen zullen ze vaak op zoek zijn naar informatie of een expert op het gebied waarin jij actief bent. Door hen te voorzien van nuttige informatie laat je zien dat je met je bedrijf kennis van zaken hebt. Je komt over als ‘expert’ en geeft toegevoegde waarde, dat zorgt voor betrouwbaarheid. Deze betrouwbaarheid zal zich vroeg of laat uitbetalen in het binnenhalen van nieuwe klanten.

2. Meer relevant verkeer naar je website

Wanneer jij regelmatig een afbeelding, video of blog naar je website plaatst zullen social media gebruikers benieuwd worden naar je bedrijf. Een mooie afbeelding wekt nieuwsgierigheid op, een video laat een verhaal zien en een blog is natuurlijk een directe link naar je website. Iemand zal je bedrijfspagina pas gaan volgen wanneer hij of zij geïnteresseerd is in wat je plaatst. Zorg dus wel dat de content (enigszins) aansluit bij wat je bedrijf doet en waar je voor staat.
Naast verkeer via social media zal ook het gratis verkeer via Google toenemen. Als mensen via Google op zoek gaan naar informatie en jouw bedrijfsblog biedt hen de juiste, dan heb je een gratis (potentiële) klant op je website!

3. De klanten komen naar jou in plaats van andersom

Veel bedrijven kiezen er voor om hun doelgroep actief te benaderen via verschillende media. Als deze doelgroep op dat moment geen bewuste behoefte heeft aan de producten of diensten die het bedrijf levert, word dit vaak als opdringerig gezien.

Door je contentmarketing op de juiste manier toe te passen lever je waardevolle informatie aan je doelgroep. Dit word het best uitgelegd aan de hand van een voorbeeld: Type een aantal ingrediënten voor een willekeurig gerecht in op Google en de kans is groot dat je bij het ‘’kookschrift’’ van Albert Heijn uitkomt. Hierin staan duizenden gerechten die je thuis kan maken. Iemand die bijvoorbeeld inspiratie nodig heeft voor het avond eten, zal al snel bij het Kookschrift van de AH uitkomen. De ingrediënten die je op de pagina vindt, kan je direct aan je online winkelwagen toevoegen en bestellen. Zo trekt Albert Heijn dagelijks duizenden bezoekers naar zijn website zonder hier voor te betalen!

4. Het kan je naamsbekendheid een ontzettende boost geven

Het klinkt misschien raar, maar een sprekende afbeelding of een grappige video op social media kan wonderen doen voor je bedrijf. Deelbare content is goud waard. Met deelbare content wordt content bedoeld waar mensen graag naar kijken, graag op klikken of graag op reageren. Een klein logo’tje van je bedrijf er bij en je zal merken dat zowel je social media pagina’s als je website veel meer relevant verkeer aantrekken. Mensen leren je bedrijf kennen. Een goed voorbeeld is een bericht dat ik ooit heb geproduceerd voor een van mijn klanten dat viraal ging. Dit bericht bereikte 2,3 miljoen Facebook gebruikers. Het aantal likes op de Facebookpagina steeg van 438 likes naar 2.371 en ze hadden in die week (midden in juni) meer verkocht dan in een goede week in het hoogseizoen. Dit zonder ook maar iets uit te geven aan promotie!

Wat kan Tiger Media voor mijn bedrijf doen op het gebied van content marketing?

Dagelijks worden er miljoenen berichten op social media geplaatst, ik zorg er voor dat de berichten van jouw bedrijf opvallen in deze massa! Door samen met jou te kijken naar de doelen van je bedrijf gaan we op zoek naar een goede manier om content marketing in te zetten. Of het nu gaat om video’s, foto’s, whitepapers, blogs, alles is mogelijk!

 

Benieuwd wat ik voor je bedrijf kan doen?

laat je gegevens achter en ik neem zo snel mogelijk contact met je op!



    WhatsApp
    Hey, stuur me gerust een berichtje als je vragen hebt! Groeten, Mattis