fbpx

chatbot

Chatbots kunnen je klantenservice een boost geven: in plaats van een paar uur per dag ben je 24/7 bereikbaar, de reactiesnelheid is 100% en klanten kunnen niet meer alleen via je website vragen stellen maar ook via bijvoorbeeld Facebook Messenger en zelfs WhatsApp! Het mooiste van alles is dat de chatbot volledig geautomatiseerd is. Zodra de chatbot is ingesteld zal hij leren van de vragen van je klanten waardoor de service als maar nauwkeuriger en completer wordt. 

Wat kan een chatbot doen voor mijn bedrijf?

Automatiseer en optimaliseer je klantenservice – Door middel van een chatbot kunnen klanten voortaan 24/7 geholpen worden met hun vragen. Of ze deze vragen nu via WhatsApp, Facebook Messenger of de website willen stellen: alles is mogelijk. De traditionele kanalen (e-mail en telefonie) zijn op dit moment niet genoeg meer om de klanten van hun vraag te voorzien. Bovendien is een chat een stuk laagdrempeliger dan bijvoorbeeld een telefoongesprek. Klanten die normaal gesproken verder zouden zoeken en misschien wel bij de concurrent uitkomen, blijven nu hangen omdat jij direct bereikbaar bent om hen verder te helpen. De klantenservicemedewerkers zullen de chatbot ook dankbaar zijn: zij worden alleen nog ingeschakeld voor de vragen die de chatbot niet kan beantwoorden. Op deze manier bespaar je veel tijd (en dus geld) dat anders verloren gaat aan het beantwoorden van standaard, – of nutteloze vragen. Zo kan je tot wel 85% van de veel gestelde vragen automatiseren.

Genereer meer leads – Door je websitebezoeker door elke stap van de customer journey te leiden verbeter je de klantvriendelijkheid van je bedrijf. Leidt hen subtiel naar een conversie en verbeter hiermee de conversatieratio. Bovendien verandert de chatbot je anonieme websitebezoeker in een kwalitatief goede lead door informatie te verzamelen en op te slaan. Laat de chatbot meteen een afspraak inplannen, brochure verzenden of inschrijven voor je nieuwsbrief regelen en je bent een stuk verder dan dat deze websitebezoeker alleen op je website zou kijken! Ten slotte ben je niet meer alleen beschikbaar op de website maar ook op andere kanalen als Facebook en WhatsApp. Het volledige plaatje dus!

Watermelon, partner van Tiger Media

Door een unieke samenwerking met Watermelon is Tiger Media bevoegd om de chatbots van dit bedrijf aan te bieden bij zijn klanten. Deze chatbots staan bekend om hun gebruiksvriendelijk waardoor je geen programmeerkennis nodig hebt om een goede chatbot te bouwen. Met klanten als Domino’s, Pepsico, VGZ, AFAS en 5.000 anderen is Watermelon een grote partij in de wereld van chatbots. Dat Tiger Media specifiek voor een samenwerking met deze leverancier kiest, is dan ook geen toeval. 

Wat kan Tiger Media doen op het gebied van chatbots?

De chatbotsoftware ligt bij de partner van Tiger Media. Het efficiënt inzetten, installeren en optimaliseren hiervan, dat doe ik voor je. Op deze manier betaal jij geen cent te veel voor de software en krijg je de chatbot kant en klaar afgeleverd. Klaar om jouw klantenservice een boost te geven? Klik dan op de button hieronder en kijk samen met mij hoe we de chatbot voor jouw bedrijf in kunnen zetten! 

Benieuwd wat ik voor je bedrijf kan doen?

laat je gegevens achter en ik neem zo snel mogelijk contact met je op!



WhatsApp
Hey, stuur me gerust een berichtje als je vragen hebt! Groeten, Mattis